מה זה בד קנבס ולמה מדפיסים עליו תמונות

מבוא לקנבס – בראשית היה קנבס. עוד לפני שהתחלנו להדפיס על זכוכית, בולי עץ ושאר חומרי גלם ואחרי שהתחלנו לצייר על קירות המערות ועורות, בין שני אלה יש כוכב אחד בשמי האומנות. כוכב בלתי מנוצח וחסר מתחרים. בד הקנבס. אם אי פעם תהיתם מיהו, מהו ומה זה קנבס, הבלוג הזה הוא עבורכם.

קנבס הוא מזמן מדיום נערץ בעולם האמנות. אבל מהו בעצם קנבס, ומדוע הוא הפך למרכיב עיקרי עבור אמנים ומעצבים כאחד?

מה זה קנבס?

בבסיסו, קנבס הוא בד עמיד ויציב המשמש כמשטח לציור. כדי לענות על השאלה מה זה קנבס נצטרך לצלול להיסטוריה שלו. הקנבס מיוצר באופן מסורתי מקנבוס, בתחילת דרכו היה נארג בחוטי פשתן כשעם השנים החלו לשלב בו גם כותנה. בצורתו המודרנית לרוב יהיה עשוי ברובו מכותנה עם אחוזי פוליאסטים נוספים השומרים עליו מפני ריקבון והתפשטות הצבע. הוא ארוג בצורה גסה ובעל חוזק רב.

מה זה בד קנבס

היסטוריה קצרה

הקנבס זכה לתת את הטון כמשטח ציור פופולרי בתקופת הרנסנס, שהחליף לוחות עץ. יכולת ההסתגלות שלו, קלות השימוש והעמידות הפכו אותו לאהוב בקרב אמנים כמו רמברנדט ואן גוך. המאה ה-16 ראתה את עלייתו של הבד כמדיום המועדף בוונציה, עיר שופעת בדי מפרש, שהייתה סנונית מבשרת לקנבס המודרני. זו ההזדמנות לספר על שימושים נוספים לקנבס שאולי לא חשבתם עליהם כגון- מפרשים, אוהלים וציפוי סירות קאנו.

סוגי קנבס

קנבס פשתן – ידוע באיכותו המעולה, בד פשתן מועדף בשל אורך חיים ממושך ומשטח חלק.

קנבס כותנה – בד כותנה זול יותר מפשתן, מציע משטח רך יותר וכיום נמצא בשימוש נרחב על ידי אמנים מכל הרמות.

מה זה קנבס מתוח – זהו קנבס מתוח על מסגרת עץ, מוכן לצביעה.

גלילי קנבס– עבור פרויקטים גדולים יותר או גדלים מותאמים אישית שאינם קבועים מראש במסגרת, אמנים הצורכים כמות גדולה של בד קנבס נוטים לרכוש גלילים. כמו כן במצב כזה ניתן לגלגל את הציור ולאחסן אותו בהקפדה הראויה.

איזה סגנון הכי נכון לקנבס

בחירת סוג הציור הנכון עבור בד קנבס כרוכה בהתחשבות הן בסגנון האמנותי והן במדיום המשמש. להלן כמה מסוגי הציורים המתאימים ביותר לקנבס-

ציורי שמן – קנבס מקושר באופן מסורתי לציור שמן. המרקם של הקנבס עובד היטב עם הצבעים העשירים והתוססים של צבעי שמן. זמן הייבוש האיטי של צבעי שמן מאפשר גם מיזוג ושכבות על קנבס, מה שאידיאלי ליצירת עומק ופרטים.

ציורי אקריליק – אקריליק הם בחירה פופולרית נוספת לקנבס. הם מגוונים, מתייבשים מהר יותר משמנים, ויכולים לחקות את התכונות של צבעי שמן וצבעי מים כאחד. אקריליק נצמד היטב לקנבס וניתן להשתמש בהם ליצירת מגוון רחב של אפקטים, ממשיכות מכחול דקות ועד לתנועות עבות ויצירת מרקם.

 

אמנות מדיה מעורבת – קנבס הוא משטח נהדר לאמנות מדיה מעורבת, המשלבת מדיומים אמנותיים שונים. לדוגמה, אמן עשוי להתחיל עם בסיס אקרילי ואז להוסיף שכבות של קולאז’, דיו או אפילו הדפסים דיגיטליים. העמידות של הקנבס הופכת אותו לבחירה מצוינת עבור יצירות רב-שכבתיות כאלו.

טכניקת אימפסטו – טכניקה זו כוללת מריחת צבע סמיך כך שמשיכות המכחול או סכין הצבעים יהיו גלויות. קנבס הוא אידיאלי עבור אימפסטו מכיוון שהוא יכול להחזיק את השכבות הכבדות של הצבע מבלי שהצבע ישקע או יתעוות.

ציורים בקנה מידה גדול–  בשל חוזקו ועמידותו, הקנבס מתאים ליצירות אמנות בקנה מידה גדול. ניתן למתוח אותו על גבי מסגרות גדולות מבלי לאבד צורה, מה שהופך אותו מושלם עבור יצירות אמירות נועזות בגלריות או בבתים.

פוטוריאליזם – אמנים המתמחים בפוטוריאליזם בוחרים לרוב בקנבס כיוון שהוא יכול להתמודד עם העבודה המפורטת ושכבות הצבע הנדרשות להשגת איכות צילום.

הדפסים על קנבס– הדפסות קנבס כוללות הדפסת תמונה ישירות על קנבס, אשר לאחר מכן נמתחת על גבי מסגרת. שיטת תצוגה זו מעניקה ליצירות האמנות מראה תלת ממדי ונופך אומנותי ומרקם (בעיקר כשמדובר ברפרודוקציות של יצירות אומנות מוכרות) בהשוואה להדפסים שטוחים מסורתיים.

בד בזמנים מודרניים

כיום, קנבס אינו מוגבל רק לציור מסורתי. זוהי בחירה פופולרית להדפסה דיגיטלית, כולל הדפסי תמונות ושעתוק של יצירות אמנות מפורסמות. המרקם של הקנבס מוסיף עומק, חיות ואיכות מישוש להדפסים, מה שהופך אותו לבחירה מועדפת בעיצובי פנים.

למה לבחור קנבס?

עמידות – קנבס ידוע בחוזקו ובעמידותו בפני שחיקה.

רב גוניות – מתאים לדפוס שמן, אקריליק ואפילו דיגיטלי.

משיכה אסתטית – מוסיף נופך אמנותי יוקרתי לכל חלל, בין אם גלריה או סלון.

קלות מסגור – בד מתוח ניתן לתלות עם או בלי מסגרת, ובכך מציע גמישות באפשרויות התצוגה והמסר החזותי.

לסיכום, ניתן לומר כי קנבס הוא לא רק עוד דף חלק בבלוק הציור. בין אם אתה אמן, מעצב או פשוט מישהו שמעריך אמנות יפה, הבנה מהו קנבס ומשמעותו יכולה להעמיק את ההערכה שלך לאמנות המקיפה אותנו. מהסטודיו האפל של אדוני הרנסנס ועד לחנויות הדפוס הדיגיטליות המודרניות, הקנבס ממשיך להיות חלק חיוני ובלתי נפרד מעולם האומנות והדקורציה. מעוניינים לבצע הדפסה על קנבס בהתאמה אישית? הגעתם למקום הנכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל קניות
    עדיין ריק כאן, אבל זה יכול להשתנות בכל רגע, מה החלום העיצובי של היום...לחזור לחנות
      Scroll to Top
      דילוג לתוכן